sobota, 16 marca 2013

Walka o jutro.

Pierwszy post z reguły powinien nieść ze sobą garść informacji, prawda? Tak też będzie. W sumie pisze ten blog dla siebie. Ma to być rodzaj motywacji, spis tego co już zrobiłem, a co jeszcze zostało. Jak już zapewne wiesz, jestem tegorocznym maturzystą. Co w tym wyjątkowego? No nic... oprócz tego, że mam zamiar prowadzić dziennik postępów w nauce. Nie da się zaprzeczyć, że zaniedbałem to, co inni mają już dawno za sobą. Z tych trzech lat pamiętam naprawdę niewiele. Przecież nigdy nie byłem wzorowym uczniem. Stawiałbym raczej na tego zdolnego, aczkolwiek baaardzo leniwego. Tak, to właśnie ja! Ja i jakieś kilkanaście tysięcy innych uczniów, którym wpajano te słowa od przedszkola. Prawda jest taka, że każdy z nas, mniej, czy bardziej zdolny ma takie same szanse. Wystarczy trochę ciężkiej pracy, kilkanaście nieprzespanych nocy i kilkaset filiżanek kawy. Pff, prościzna! No, ale do rzeczy. Od dzisiejszego dnia postanowiłem poświęcić tę garstkę czasu jaka została na solidną naukę. Pewnie jesteście ciekawi jakie przedmioty wybrałem na rozszerzeniu? Otóż jestem humanistą (w tle słychać gwarny śmiech). Wiem, wiem nie mam przyszłości. Jakie to smutne, nie? Tak się składa, że nie. Wybrałem historie, wos i j. polski. Nowożytnego nie zdaje, bo w sumie wiele mi to nie da, a podstawa jest banalna. Moim małym marzeniem, jest dostać się na wydział prawa jednej z lepszych uczelni. Stawiałbym na Wrocław, Łódź, lub Warszawę, ale Lublinem, czy Gdańskiem też nie pogardzę. Wyniki jakie chce osiągnąć, to minimum 70% z każdego z tych przedmiotów. Czasu mało, ale nagroda i satysfakcja ogromna.

Przejdę teraz do sedna, czyli mojej dzisiejszej nauki. Może niewiele, ale zawsze coś, a z każdym kolejnym dniem będzie coraz więcej.

- Kolonialna ekspansja europejska XV i XVI wieku
- Dualizm i rozwój społeczno-gospodarczy Europu w XV i XVI wieku
- Reformacja
- Wojny religijne w Europie
- Kościół Katolicki wobec reformacji

Dodatkowo matura z podstawowej matmy i połowa z historii.
A teraz czas na sen, 5!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz